för allt som är du

Så svag och skör. Till gränsen att brista och gå sönder. Du brister inte så mycket mer utåt. Det värsta har redan varit. Men inuti bit för bit brister du sakta. Fast egentligen vet vi inte alls hur du tänker och mår. För du säger inget. Ingenting alls.

Det gjorde så ont att se dig, jag frågade om du kände igen mig men du svarade inte. Jag frågade igen men du svarade inte då heller. Jag fick svårt att andas och du såg inte ens tårarna som forsade längst mina kinder. Ingenting sa du. Ingenting alls. Rummet kändes plötsligt väldigt litet, ja nästan klaustrofobiskt.
Jag tittade ut genom fönstret och tänkte på löven, hur de ändrat färg, precis som du.
Jag försvann för att andas men det kändes bara jobbigare att inte vara där. Så jag gick in igen och tvingade mig själv att inte blunda för verkligheten. Det är såhär det är och det går inte att göra något mer.
Jag läste din livshistoria där ute i köket. Ett kök som är fel, ett kök som bara finns där för att ett kök ska finnas. Jag läste dina dagboksanteckningar om lyckliga och svåra tider. Tider som en gång fanns i ditt minne.

Plötsligt sa du något. Du frågade hur gammal du var. - "Du är 87" svarade mamma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är stolt att vi orkade och vågade. det var nog bra även om det var jobbigt. jag älskar dig amanda <3

2010-10-03 @ 19:06:15

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg, skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0