-

Gårdagen var jvligt pissig. Det började när vi åkte ner till Stockholm på bussen. Jag fick en dimma för vänstra ögat och såg bara suddigt. Efter ett tag gav det sig lite, men sen kom det tillbaks. Jag försökte ignorera det och tänkte att det går nog över. Gick inne på mässan och hade riktigt ont i ögat. Tårarna forsade men jag fortsatte springa runt där. Hade i alla fall trevligt sällskap av Israel och Sebbe. Galningarna sprang runt till varenda mässmonter och plockade gratissaker. Allt som gick att få ta på tog dom. När vi gått runt fem varv hade de plockat ihop bra många hekton godis var. Blev inge klokare av mässan. Enda jag kom fram till att jag ska åka med den organisation jag redan tänkt. Ansökningarna ska vara inskickade i mars och sen börjar letningen av en familj.

Sen på bussen hem började det svida och dunka ännu mer. Jag kastade linsen och trodde det skulle bli bättre men det fortsatte göra riktigt ont. Väl hemma blev det ännu värre. Gjorde så jvla ont. Kan inte beskriva känslan men jag trodde jag skulle bli blind. Ögat var helt illrött och uppsvullet. Kändes ungefär som någon skrapade på det med ett metallföremål och samtidigt stod någon och slog på det. Mamma och pappa skulle skjuta in mig till akuten men jag hann somna på min säng.

Imorse när jag vaknade var ögat skapligt svullet. Det sved och minst lilla ljus var jättejobbigt. Vi drog till doktorn. De gjorde lite tester men de hittade inget fel. Som tur var så var det ingen spricka eller något på hornhinnan.

Nu är ögat så gott som bra. Ingen aning vad som hände igår, men sådär ont har jag aldrig haft.
Känner bara för att gräva ner mig i 6 månader. Orkar inte att allt ska vara så drygt hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg, skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0