times like these

Fina Paris och Emma kom och överraskade mig idag. De hade ringt till min pappa i flera dagar för att försäkra sig om att jag skulle vara hemma. De bjöd på glasstårta och hade med paket som innehöll chips, pepsi, en pyjamas och underkläder. Motiven på dem kan vi hålla lite hemliga.. Hehe. Tack igen sötisar! Blev verkligen helt paff när de kom in och jag stod och målade rummet, hade ingen aning om att de skulle dyka upp.

På tal om fina vänner så ska det bli skönt att komma tillbaks till skolan och träffa alla igen. Få lite rutiner på dagarna och jag ser faktiskt fram emot sista året nu med massor med roligheter. Fast å andra sidan vill jag inte börja eftersom när vi väl börjat kommer dagarna springa förbi och plötsligt är det studenten. Sen måste jag lämna en skola jag älskar (jag menar det verkligen!) Och sen då? USA är drömmen och det vore otroligt skönt att få ett miljöombyte för ett tag. Förena nytta med nöje så att säga. Sen lutar det åt Göteborg.  

När man var mindre köpte man jämnt nya saker inför skolstarten så som pennfodral, pennor och sudd. Bokomslag och etiketter var också viktigt vad jag minns. Numera köper man nån ny tröja och kalender, men det är i stort sett allt. Däremot känns det som att med varje höst kan man förändra sig och bli den man vill vara. Man kanske inte kan förändra sig bara på en dag, men jag tror alla behöver en nystart ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Om du har en egen blogg, skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0